خلوت گزیده را به تماشا چه حاجتست چون کوی دوست هست به صحرا چه حاجتست

خلوتهای دل

اشتباه بزرگ مادری کردن برای همسر

شنبه, ۱۹ بهمن ۱۳۹۸، ۰۲:۵۹ ب.ظ

سلام مهربونم امروز یه نکته خیلی خوب رو بهم یاد دادین با کتابی که سر راهم گذاشتین

منم دقیقن دارم همینجوری پیش میرم در نقش یه مادر خوب برای همسرم و هربار و هر روز تو یه زمینه مهم بهش میفهمونم که نمیتوه درست کاراشو انجام بده و ازش ایراد میگیرم و همین باعث شده که رابطه مون به خوبی روزهای اول نباشه 

1- موقع رانندگی بهش مرتبن اعلام میکنم که نمیتونه خوب رانندگی کنه یا خوب پارک کنه یا تند نرو آروم نرو ضبط رو خاموش کن چرا زودتر میری ماشین. روشن میکنی اول آب بریز بعد شیشه رو پاک کن در حالیکه همه اینها رو اون بخوبی میدونه و من فقط با گفتنشون باعث میشم اعتماد بنفسش رو هر روز کم و کمتر کنم و از من دور و دورتر میشه و دنبال آدمی میگرده که بهش حس اعتماد بنفس بده چیزی که از کودکی در برابر داداشش همیشه نادیده گرفته شده و همین اعتمادبنفسش رو تا حد خیلییی زیادی کم کرده پس من باید جبرانش کنم براش بدون اینکه متوجهش شه  (( پس از تاریخ امروز 19 بهمن 98 تحت هیییچ شرایطی راجع به رانندگیش بهش گوشزد نمیکنی قراره برید خیلی فرصت خوبیه که بهش اعتماد بنفس بدی و بهش نشون بدی که خودش باید از عهده کارش بر بیاد پس بهش میگی موبایلشو وصل کنه از اول و بذاره جلوش تا خودش ببینه مسیرو تا تو بخوای بهش منتقل کنی هم طول میکشه هم اینکه استرس میگیری برای مسیر پس بگو خودش از عهده ش راحتتر از تو بر میاد و اینکه بگو همگی مسایل مربوط به راه و رانندگی با اون و همه خوراکی ها و آرامش ها با من خواهد بود پسهر کسی وظایفشو خودش باید به بهترین شکل برعهده بگیره و همینطور هر مسیری که خودش درستتر میدونه همونو انتخاب کنه چون تو مطمعنی بهترین راه رو انتخاب میکنه و تو پشتت بهش گرمه))

2- هر وقت کاری رو بهش میسپارم اگه اشتباهی کنه بهش گوشزد میکنم که باز بد انجام دادی مث میوه خریدن که دیگه خودم میرم انجام میدم و این خوب نیست باید بهش بسپری (( هر وقت میوه خواستین بهش بگو من همرات میام تو برو بخر من میشینم تا بیای بذار خودش بره خرید کنه اگه هم اشتباه کرد بروش نیار فقط بار بعد قبل خرید بهش بگو مثلن یکم درشتترشو انتخاب کن یا فلان یا بهمان))

3- راجع به در نظر گرفتن پول و این چیزا بذار خودش تصمیم مبگیره چطور استفاده کنه از پولش تو اون پول رو بهش بده تا خودش خرجش کنه و به تو نیازمند نباشه

و درمورد هیچ چیزی بهش مشاوره نده مگه اینکه خودش ازت بخواد

4- تو هیییچی برا خودت کم نذار برعکس به همه چیزهایی که نیاز داری استفاده کن و بخر برا خودت چیزی کم نذار اگه اون چیزی نخواست مجبور نیست بخره از قبلیاش استفاده کنه اما تو چیزی رو نگو

5- راجع به هدیه روز مادر تو هیچی نگو بذار ببین خودش چیکار میکنه بعدن برای مادرت توضیح بده که اونموقع پول تو دستت نبوده و ...

6- راجع به رهن دادن خونه تو هیییچی نگو بذارخودش تجربه کنه و خودش ازت نظر بخواد اونموقع هم تو یجوری بگو که خودش حتمن بهتر از هرکسی میدونه

7- جلو خانواده ت ازش خووب بگو و بگو که چقدرخووب رانندگی کرده مسیرو باعث آرامشت شده و اینکه خیلی عالی خرید میکنه و بهترین چیزا رو میخره

  • خلوت گزیده

نظرات  (۱)

  • مهران بیان
  • نحوه رفتار زوجین همیشه تعیین کننده رفتار سایر فامیل و حتی غریبه ها با هر یک از اونهاست.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی